Графітові щітки необхідні для справної роботи електротехніки. Вони знімають напругу зі статора, при цьому пропускають електричний струм і пускають у хід рухоми деталі механізму. Вони стираються, тому що обертаються під час роботи. Використання роботи з приладами стертими щітками неприпустимо, оскільки призведе до поломки техніки.

Дуже важливо своєчасно замінювати графітові щітки, вони невеликі, їх розмір невеликий.  Справитися з нею можна без участі фахівця. Для цього викрутити за допомогою викрутки болти щітки і вставте нові щітки, закрутивши їх. Важливо купити щітки точно такі ж, як були встановлені раніше. Вони повинні обертатися без складнощів. Щоб не пропустити момент, коли щітки відпрацювали свій термін, потрібно періодично перевіряти їх стан. Коли графітове напилення наближатиметься до зазначеної кордоні зносу, пора проводити заміну. Деякі моделі ножиць оснащені індикаторами зносу щіток, які сповістять, коли буде потрібно зробити заміну.

 Виявлення причин незадовільної роботи ковзного контакту електричних машин.

Незадовільна робота ковзаючого контакту електричних машин має різні ознаки. Вони неважко знайти в процесі спостережень за станом електрощіток, елементів їх арматури, щіткотримачів і робочих поверхонь колекторів і контактних кілець. Один і той же дефект в роботі тієї чи іншої деталі ковзного контакту може бути викликаний декількома причинами. У той же час будь-яка окрема з цих причин може викликати появу різних дефектів. Зазначені обставини ускладнюють виявлення причин, що викликають порушення нормального функціонування ковзаючого контакту. Завдання полягає в тому, щоб ці причини виявити і усунути з найменшими витратами часу і праці. Узагальнення практики експлуатації електричних машин свідчить про те, що найбільш часто порушення нормальної роботи ковзного контакту викликано наступними причинами:

1. Зазори магнітної системи неоднакові.
2. Повітряний тиск під електрощіткою вище атмосферного.
3. Запилена атмосфера.
4. Атмосфера забруднена газами, що викликають корозію.
5. Атмосфера насичена хімічними речовинами.
6. Атмосфера містить дуже мало вологи.
7. Атмосфера містить багато вологи.
8. У атмосфері містяться липкі і клейкі речовини.
9. Між кільцями осідає щеточная пил.
10. Нерівномірний натискання електрощітки.
11. Заїдання деталей механізму щеткодержателя.
12. Електрощітка звисає з контактного кільця.
13. Нерівномірне розташування щіток на кільцях синхронних машин, що викликає нерівномірне нагрівання різних ділянок кільця.
14. На контактної поверхні щіток є нерівності, які відтворюють нерівності поверхні ковзання кільця.
15. Кут нахилу реактивних щіток малий.
16. Заїдання щіток в щеткодержателях.
17. Електрощітки занадто тверді.
18. Електрощітки занадто м'які.
19. Електрощітки занадто важкі.
20. Електрощітки мають дуже велику площу поперечного перерізу (підвищені механічні втрати).
21. Надмірно великий зазор між, щіткою і обоймою щіткотримача.
22. Збільшена відстань між колектором і нижньою кромкою обойми щіткотримача.
23. МДС додаткових полюсів не відповідає необхідним умовам роботи.
24. МДС додаткових полюсів занадто велика.
25. МДС додаткових полюсів занадто мала.
26. Місцеве биття пластин колектора.
27. На пластинах колектора зовсім не зняті або погано зняті фаски.
28. Колекторні пластини замкнуті.
29. Деформація колектора.
30. На поверхні колектора плоскі місця (лиски).
31. Контактна опір щіток занадто велике.
32. Контактна опір електрощіток занадто мало.
33. Контактна поверхня електрощіток і колектора занадто заполірована ( «засклена»).
34. Нерівномірний розподіл струму між паралельно включеними щітками.
35. Розміри наконечників струмоведучих проводів обрані неправильно.
36. Розміри струмоведучих проводів електрощіток і їх наконечників обрані неправильно або вони неякісно з'єднані.
37. Токоведущие дроти електрощітки стикаються з контактним кільцем.
38. Матеріал струмоведучих проводів електрощітки занадто жорсткий.
39. Токоведущие дроти електрощітки занадто довгі.
40. Токоведущие дроти електрощітки занадто короткі.
41. Токоведущие дроти електрощітки недостатньо еластичні.
42. розхитати фундамент машини.
43. Висока межламелиюе напруга.
44. Значні коливання навантаження.
45. Хімічна взаємодія поверхні колектора або кільця з матеріалом електрощіток у непрацюючої машини.
46. ​​дебаланс електричної машини.
47. Перевантаження електричної машини.
48. Електрична машина зупиняється завжди в одному і тому ж положенні.
49. Електрична машина тривалий час працює з дуже малою або нульовою навантаженням.
50. Виступає ізоляція між колекторними пластинами.
51. Викидання мастила.
52. Підшипник електричної машини зношений.
53. Недосконале якість електрощіток.
54. Матеріал контактного кільця містить шкідливі домішки.
55. Періодичні зміни (або гармонійні складові) навантажувального струму.
56. На поверхні контактного кільця є плоскі місця (лиски).
57. Тиск пружин щіткотримачів вибрано неправильно.
58. Тиск пружин щіткотримачів завищено (а) або занижено (б).
59. Неправильне встановлення електрощіток в радіальному напрямку.
60. Неправильна розстановка електрощіток по колу колектора.
61. Дуже великий пусковий струм.
62. Зношений щіткотримач.
63. Тангенціальний розмір обрано неправильно.
64. Несиметричне розташування щіток.
65. Незадовільна вентиляція.
66. Вібрація через дефекти в системі передачі.
67. Биття в електричній машині, особливо в машині вертикального виконання.
68. Дефект обмоток.
69. Неправильно обрана марка електрощіток.
70. Дефект пайки зрівняльних або виткових з'єднань.
71. Неправильна обробка колектора, обумовлена ​​тремтінням різання.

Перегрів окремих щіткотримачів може бути викликаний нерівномірним розподілом струму між паралельно включеними щітками, зниженням питомої натискання па них та частинками пилу, що потрапили в щіткотримач з навколишнього середовища. Частинки цього пилу можуть стати причиною появи рисок і задирів на внутрішніх стінках обойми щіткотримача.


Рекомендовані товари